Carisma si increderea in sine

Citeam zilele astea o carte despre carisma si legatura cu increderea in sine. Cred ca majoritatea privesc incercarea de a-ti dezvolta aceste lucruri ca pe ceva rusinos, insa cred ca fiecare ajunge intr-un punct in care se confrunta cu neincredere si isi pune adevarate intrebari despre propria lui persoana. Daca am privi mai mult spre noi insine si am incerca sa lucram la aspectele negative ale personalitatii noastre si sa le punem in lumina pe cele pozitive, atunci cu siguranta am trai intr-o lume in care ar exista mai putina invidie, rautate si frustrare. Practic, cheia spre increderea in sine este sa fim noi, sa fim autentici, sa nu incercam sa ne ascundem laturi ale personalitatii, ci dimpotriva sa le slefuim si sa le scoatem la iveala. Increderea in sine garanteaza mai mult succes pe orice plan, ne da siguranta si certitudinea ca suntem pe drumul cel bun. Ar trebui ca de fiecare data cand nu suntem multumiti de noi si de aspecte care ne privesc sa incercam sa le schimbam si nu sa ne plangem de ele. E mult mai usor sa ne gasim scuze, decat solutii la probleme si aceasta tendinta de a arunca vina pe cu totul altceva ne face mai negativisti si ne face sa ne pierdem din stralucire. Daca e ceva care nu iti place la tine schimba asta! E atat de simplu si totusi atat de complicat sa luam in serios si sa imbratisam sfaturile de acest gen, ele parand deja un cliseu. Totusi o minte deschisa ne-ar ajuta sa fim mai multumiti si mai impliniti. In ceea ce priveste carisma am aflat ca si aceasta poate fi dobandita cu exercitiu si nu e ceva miraculos sau innascut. Cred ca fiecare a intrat in contact cu persoane carismatice, persoane care par sa ii atraga ca un magnet pe toti cei din jur. Eu i-am intalnit, tu i-ai intalnit si toti am avut momente in care i-am invidiat in secret si ne-am dorit sa fim ca ei. Carisma, in opinia mea, este una dintre cele mai importante atribute pe care le poate avea o persoana, ceva care ne face diferiti si atrage simpatie din partea celorlalti. Carisma are legatura cu diverse aspecte ale comunicarii cum ar fi dictia, tonul, limbajul corporal, care paradoxal este mult mai important decat aspectul verbal. Totodata suntem automat mai carismatici in momentul in care vorbim cu pasiune si lucram cu pasiune. Am tot intalnit ideea de "pasiune" si probabil nu i-am dat importanta necesara. Apoi gandindu-ma mai bine am realizat ca atunci cand am vorbit cu pasiune despre ceva sau am lucrat la ceva care implica pasiune din partea mea am fost automat mai eficienta. Mai mult de atat carisma presupune sa avem propriile noastre opinii si sa avem puterea sa le aparam si sa le sustinem chiar daca nu sunt toti de aceeasi parere cu noi.

Carisma este incredere, pasiune, autencitate, prezenta, curaj, tinuta, fluenta.

7 august 2012

Trimiteți un comentariu

Categories

Followers

Fotografia mea
Bucuresti, Romania
Visele reprezinta cea mai frumoasa deformare a realitatii.

Archives

  •     
Un produs Blogger.